reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Karol Voltemár

Karol Voltemár

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strávil som viac ako 41 mesiacov na ceste okolo sveta na bicykli. Venujem sa aktívne cyklistike, cestovaniu a foteniu. Pracujem v oblasti internetu a marketingu - online marketingová agentúra Madviso a blogujem na osobnom blogu Voltemar.sk. Máme zopár online magazínov. Máme malú predajňu Lulubee a e-shop s oblečením na cyklistiku a šport Trenujeme. Prevádzkujeme platformu pre e-shop na prenájom. Zoznam autorových rubrík:  ŠportSpoločnosťZdravieCesta okolo sveta na bicykliCestovanieSúkromnéNezaradené

reklama

Cestovanie

50 000 km na cestách po svete na bicykli

Karol Voltemár

50 000 km na cestách po svete na bicykli

Čas beží a pomaličky som sa na mojej ceste okolo sveta prebicykloval až do Severnej Ameriky. Cestujem nielen na bicykli, ale aj inými dopravnými prostriedkami. No na tachometri môjho najobľúbe

  • 21. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 153x
  • 0
5 vecí, na ktoré by ste nemali zabudnúť na cestách po svete na bicykli

Karol Voltemár

5 vecí, na ktoré by ste nemali zabudnúť na cestách po svete na bicykli

Momentálne som aj s priateľkou na potulkách s bicyklom v Číne v rámci cesty okolo sveta na bicykli. Snažíme sa prejsť na bicykli z Pekingu až do mesta Chengdu. Cestou si chceme pozrieť niekoľko zaujímavostí, ale aj nasať bežný život v Číne. Pred pár dňami som prekročil ceste ďalší pekný míľnik, čo sa týka prejdenej vzdialenosti na bicykli na tejto skvelej ceste. 25 000 km už znie fajn.  Na bicykli sa často zatúlame do miest alebo dediniek, kam noha bežného turistu nikdy nevkročila. Ak sa rozhodneš cestovať po týchto miestach v Číne, tak sa môžeš cítiť chvíľku ako atrakcia. Miestni sa s tebou budú fotiť.

  • 7. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 028x
  • 25
Prečo je väčšina turistických miest plná podvodníkov a šmelinárov?

Karol Voltemár

Prečo je väčšina turistických miest plná podvodníkov a šmelinárov?

Cestovanie prináša množstvo pozitívnych zážitkov, nové miesta, skúsenosti, poznanie a emócie. Ak človek cestuje dlhodobo, napríklad na ceste okolo sveta na bicykli, začne si všímať viac aj tie menej pozitívne veci. Či už v Indii, na Sri Lanke, Nepále, Číne a aj iných krajinách rôzne po svete sa návšteva väčšiny obľúbených turistických miest nezaobíde bez otravných predavačov, ktorý predávajú čokoľvek za niekoľkonásobnú cenu. Ale hlavne otravujú, zavádzajú a klamú návštevníkov. Samozrejme, môžem si to nevšímať, ale za to si určite to drahé vstupné neplatím, aby som často čelil návalom týchto parazitov, ktorí sa nevedia pravdepodobne živiť nejakou zmysluplnejšou prácou. Tento problém nie je špecifický pre jednu krajinu, ale je na mnohých miestach takmer všade. Začínam mať pocit, že navštevovať propagované turistické miesta je niekedy vyčerpávajúcejšie, a kazí to zážitok z návštevy danej kultúrnych pamiatok či prírodných krás. Títo ľudia a ich spôsoby hlavne kazia atmosféru daného miesta, a tie „najkrajšie“ miesta v krajine sa stávajú skutočným obrazom toho, čo dokáže z ľudí urobiť honba za peniazmi.

  • 21. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 047x
  • 9
Krátka návšteva mesta Hong Kong

Karol Voltemár

Krátka návšteva mesta Hong Kong

Posledné takmer dva mesiace boli náročné. Dokončil som prejazd cez Austráliu zo Sydney do Perthu s približne 8000 km v nohách za necelé 3 mesiace aj s dňami oddychu a 55 kg bicyklom. Oslávil som tam symbolický prvý rok na ceste okolo sveta na bicykli. Samota, príroda a občas skvelí ľudia. Z perthu som preletel do Kathmandu. Niekoľko týždňov jazdenia a spoznávania tejto krajiny v extrémnych výkyvoch počasia s miestami až cez 50 stupňov dali zabrať.  Prežil som a letecky som sa vybral na pracovno – vízový výlet do mesta Hong Kong. Navyše po takmer 24 000 km za posledných 13 mesiacov potrebuje moje telo oddych aspoň mesiac bez bicykla. Môj bicykel aj so zbytočnou batožinou mi nechali milí ľudia z Kathmandu vo svojej kancelárii. Aj malá drobnosť vie byť veľkou pomocou na takejto ceste a veľmi si to cením. Lietanie s bicyklom je náročné a veľmi drahé.

  • 6. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 514x
  • 1
Keď voda a pevná vôľa rozhodujú

Karol Voltemár

Keď voda a pevná vôľa rozhodujú

Skoro ráno ma budia zvuky z ulice. Ľudia fungujú už od skorého rána. Ešte sa snažím zaspať na nie veľmi čistej obliečke. Asi je čistejšia ako ja. Zrazu vypadne elektrika a s ňou aj ventilátor. Pot steká takmer po celom tele a v izbe sa teplota vyšplhá na 35 stupňov. Ešte hodinku som si pospal a okolo siedmej si idem dať studenú sprchu. Teplá voda netečie. V sprche si svietim čelovou lampou. Užívam si už niekoľko dní „komfort“. Tieto skvelé hotely v cenovom rozsahu 150 až 400 Rp za noc sú omnoho efektívnejšie ako stavať stan. Občas mám na izbe aj kamošov, muchy, mravce, jašterice, pavúky a iných. Keď nejde elektrika, večer pri sviečkach poteší. V Nepále sú priateľský a milí ľudia. Je to omnoho lepšie ako v Indii a o čosi lepšie ako na Sri Lanke. Páči sa mi tu.

  • 7. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 852x
  • 0
reklama
Južný ostrov Nového Zélandu, aktívna dovolenka ako v raji

Karol Voltemár

Južný ostrov Nového Zélandu, aktívna dovolenka ako v raji

Predstavte si miesto kde si môžete vychutnať krásu nedoktnutej prírody, fjordov, palmy, pláže, farmy a hory. K tomu máte k dispozícií takmer všetky možnosti na strávenie aktívnej dovolenky v prírode alebo na horách. Či už ide o cykloturistiku, MTB, cestnú cyklistiku turistiku, kajakovanie, prechod ľadovcom, plavbou medzi fjordami, surfovanie, lyžovanie alebo len zábavky ako scénické lety, adrenálinové skoky, rafting alebo len oddych a vychutnávať atmosféru.

  • 20. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 886x
  • 3
Ako štát dotuje súkromný sektor alebo na Slovensku je to tak

Karol Voltemár

Ako štát dotuje súkromný sektor alebo na Slovensku je to tak

Pred nedávnom si tak pozerám Facebook a hľa. Objaví sa odkaz na tento článok Danglova šou Vo štvorici: Markíza na nej parádne ušetrí!. Pointa "šou" podporiť rozvoj turizmu prostredníctvom známych hercov je dobrá, ale použiť na to v primárnej miere verejné peniaze v hodnote 420 000 EUR a súkromný setkor poskytne len 40 000 EUR mi pripadá viac ako zvláštne. Každý vytiahnutý človek od televízie sa ráta, ale určite nie takýmto neefektívnym spôsobom.

  • 6. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 921x
  • 9
Cesta na cykloturistiku

Karol Voltemár

Cesta na cykloturistiku

V rámci prípravy na cestu okolo sveta som zvolil na tento rok niekoľko prípravných akcií. Jednou z nich je cykloturistika v Raovinsku, Chorvátsku a potom cez Maďarsko domov. Je tu tepljšie a dajú sa tu v pohode jazdiť aj kopce. Len ako sa tam dostať. Tento člínok hovorí podrobnosti o našej ceste do Grazu.

  • 1. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 888x
  • 3
Nemrut Dagi Turecko

Karol Voltemár

Nemrut Dagi Turecko

Zaujímavých miest v Turecku je veľa, ale toto mi naozaj učarilo. Na vrchole hory, takmer v oblakoch sa nachádzajú zvyšky sôch. Miesto má svoju atmosféru a energiu. Dostať sa na vrchol dá na bicykli alebo miestnym taxíkom. Poplatok za vstup je 6,5 TL. Nemrut Dagi je pamiatkou UNESCO. Ak budete na dovolenke vo východnom Turecku, tak toto miesto si nenechajte ujsť.

  • 6. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 960x
  • 5
Zlé, zlé ubytovanie a služby - Štrbské Pleso, Vysoké Tatry

Karol Voltemár

Zlé, zlé ubytovanie a služby - Štrbské Pleso, Vysoké Tatry

Skalka alebo Štrbské Pleso ponúkajú počas celej zimy dostatok snehu pre beh na lyžiach alebo lyžovačku. Oproti zahraničiu je to síce neporovnateľné či už dĺžkami tratí alebo službami. Ak by malo rozhodnúť len toto, tak by som si určite vybral na predĺžený víkend na bežkách Rakúsko a najlepšiu lyžovačku či už kvalitou tratí, služieb a prírodou som zažil v Taliansku. Tento víkend som potreboval v regióne pod Tatrami vybaviť niekoľko vecí a tak bola by škoda nespojiť to s predĺženým víkendom v horách a prírode. V Bratislave poriadnu zimu už niekoľko rokov nemáme. A tak hurá na hory si poriadne zatrénovať a užiť snehu.

  • 17. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 507x
  • 28
reklama
SkryťZatvoriť reklamu