reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Karol Voltemár

Karol Voltemár

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strávil som viac ako 41 mesiacov na ceste okolo sveta na bicykli. Venujem sa aktívne cyklistike, cestovaniu a foteniu. Pracujem v oblasti internetu a marketingu - online marketingová agentúra Madviso a blogujem na osobnom blogu Voltemar.sk. Máme zopár online magazínov. Máme malú predajňu Lulubee a e-shop s oblečením na cyklistiku a šport Trenujeme. Prevádzkujeme platformu pre e-shop na prenájom. Zoznam autorových rubrík:  ŠportSpoločnosťZdravieCesta okolo sveta na bicykliCestovanieSúkromnéNezaradené

reklama

Cesta okolo sveta na bicykli

Na Slovensku nateraz končím

Karol Voltemár

Na Slovensku nateraz končím

V živote, i na ceste akou je aj tá moja – okolo sveta nielen na dvoch kolesách, bývajú rôzne momenty. Občas je potrebné zastaviť, spomaliť alebo len bilancovať.

  • 1. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 497x
  • 2
300 dní na ceste okolo sveta

Karol Voltemár

300 dní na ceste okolo sveta

Momentálne sa nachádzam v Austrálii užil som si niekoľko dní cyklocestovania v daždi, páľave, s vetrom aj protivetrom, hladný aj sýty. 10 mesiacov cestujem na bicykli a inými dopravnými prostriedkami po svete. V sedle bicykla sa mi podarilo stráviť viac ako 860 hodín a prešiel som viac ako 15 000 km. Čísla, sú pre niekoho, kto nejazdí na bicykli možno nepredstaviteľné. No nie je to vždy iba o kilometroch. Stále je predo mnou dlhá cesta a veľké dobrodružstvo.

  • 10. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 150x
  • 3
Deň na ceste okolo sveta na Novom Zélande

Karol Voltemár

Deň na ceste okolo sveta na Novom Zélande

Dni na ceste bývajú rôzne, dobré aj zlé. Každý je iný. Dennú rutinu, ktorá je otravná a nie veľmi zábavná vystrieda dobrodružstvo, cesta a spoznávanie. Súčasťou rutiny pre jazdou je balenie a príprava na jazdu. počas jazdy to je jedenie, oddychovanie, dokumentovanie priebehu cesty, nakupovanie a hľadanie miesta na spanie ak nie je dohodnuté. Často je to boj so sebou samým alebo nepriateľmi cyklistov ako je počasie, protivietor, hlad alebo arogantný vodči za volantom auta čikamiónu. Je to vyčerpávajúce a často oslabený imunitný systém je náchylný na podliehanie rôznym chorobám a telo je slabé.

  • 21. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 103x
  • 0
Posledné dni v Delhi

Karol Voltemár

Posledné dni v Delhi

V noci je poriadne zima. Do polnoci som sa snažil spať, odvtedy už len prežívam. Chlad mi preniká cez všetky tri vrstvy na hornej časti tela. Teplé ponožky a čiapky zabraňujú úplnému odlevu tepla z tela. Ležím na najvyššom lehátku vo vlaku Tamil Nadu Express, v ktorom trávim už druhú noc. Posledné kilometre cesty som už úplne sviežo prebudený a z veľmi unaveným pohľadom čakám.

  • 6. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 896x
  • 0
Ďalší tunel na Slovensku, kto je ešte hrdý slovák?

Karol Voltemár

Ďalší tunel na Slovensku, kto je ešte hrdý slovák?

Pracujem si tak v indickom Delhi a vychutnávam si posedné dni pred odletom nie v uliciach mesta, ale prácou. Na eshope za rozumnú cenu v niekoľko jazykoch a tu hľa článok.O čom?  No veľmi zaujimavej stránke a ešte za zaujimavejšiu cenu samozrejme od najštedrejšieho zadávateľa - štátu, veď ľahko sa rozdáva z cudzieho. Ak by niekto z vás mal pre mňa podobný kšeft, neodolám. Prečo?

  • 24. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 774x
  • 3
reklama
Fotoblog India

Karol Voltemár

Fotoblog India

India je 22 krajina na mojej ceste. Po 12000km som sa zastavil, zložil bicykel u Helmutovho známeho v Delhi. Kúpil batoh a vydal sa cestovať trošku po krajine plnej farieb a smetí. Takmer sedem mesiacov na ceste na bicykli z Európy bolo náročných, ale nie je nad slobodu, ktorú si môže človek užiť práve pri cestovaní na bicykli. Pred tým ako sa vrátim opäť k bicyklovaniu na Novom Zélande a v Austrálii si chcem trošku pocestovať po Indii a Sri Lanke. Kúsok z cesty z Delhi do Chennai, odkiaľ zajtra odlietam, chcem nazdielať formou fotoblogu.

  • 2. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 551x
  • 2
Deň v Delhi alebo prečo kúpiť lístky na vlak v predstihu

Karol Voltemár

Deň v Delhi alebo prečo kúpiť lístky na vlak v predstihu

V nasledujúcich riadkoch píšem o jednom dni na ceste okolo sveta na bicykli. Cestujem takmer 7 mesiacov. Tento krát bez bicykla. Snažím sa trošku dostať pod kožu Indii, kde chcem precestovať zopár dní pred oddychom a cestovaním na Sri Lanke, kde mi prijde nové cyklovybavenie, s ktorým budem môcť pokračovať v ceste okolo sveta na Novom Zélande. Je to časť denníka z reálneho dňa, tak to bude možno pripadať nudné. Konečne sme sa dostali z Uzbekistanu, kde sa veľa ľudí neusmievalo do krajiny, kde človek nájde takmer všetko. Je tu veľa farieb, života, ruchu a hlavne sa ľudia aj usmievajú. Človek zažije mnoho zaujímavých, netradičných a až smiečnych situácií, ale predsa len musí byť na pozore, lebo ľudia sú tu rôzni, zlí aj dobrí, tak ako všade, len ekoenomická a životná situácia ľudí nie je jednoduchá a veľká chudoba mení správanie ľudí a spločnosti, ktorí sú viac menje zameraní na seba a svoje krátkodobé prežívanie, na ktorom koniec koncov strácajú.

  • 22. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 480x
  • 3
Prechod z Iránu do Turkmenistanu

Karol Voltemár

Prechod z Iránu do Turkmenistanu

Z hlavnej afaltovej cesty bočím na poľnú cestu. Prechádzam otvorenou bránou. Stojí tam množstvo ľudí pri okienku a na veľkom námestí je niekoľko kamiónov. Obchádzam budovu a zamierim k mostu. Píska na mna chlapík z dákej búdky. Ukazuje dovnútra budovy. Asi rozdávajú pečiatky. No nebude to zadarmo. Odkladám bicykel pri stolíku vnútri. Chlapík v uniforme chce odo mňa, aby som otvoril tašku a tak musím rozpakovať moju zbalenú batožinu. Nič zaujímavé neobjavili. Zopár špinavých vecí, káble, počítač, kameru, ... Pošlú nás k druhému okienku.

  • 4. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 241x
  • 4
Cestovanie v Iráne a realita, o ktorej sa nepíše

Karol Voltemár

Cestovanie v Iráne a realita, o ktorej sa nepíše

Sedím opäť na pohovke v jednom byte v Mashade. Dorazili sme sem s Helmutom z centra mesta po hlavnej ceste. Prežil som! Päť krát som takmer skončil pod kolesom auta, za ktorého volantom sedel človek čo nerešpektuje nič a nikoho. Nikedy mám pocit, že v tejto krajine život neznamená pre veľa ľudí takmer nič. Mnoho áut a motoriek ma ohrozilo, len aby z okna mohli zakričať nezmyselne: „Where are you from?“. Jazda v aute prezrádza o človeku a spoločnosti veľa a nielen tu v Iráne. Spoločnosť je silno rozdelená či už kvôli náboženstvo alebo zákonom. Každý si hľadí len to svoje, bez ohľadu na potreby iných. To sa prejavuje aj v premávke.

  • 21. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 674x
  • 12
Prečo sa v turecku cítim skvele

Karol Voltemár

Prečo sa v turecku cítim skvele

Momentálne som takmer dva mesiace v Turecku, bol som tu aj tri rok dozadu na zhruba mesiac, na svojej ceste okolo sveta na bicykli. Viac na http://worldbiketravel.sk/ alebo https://www.facebook.com/WorldBikeTravel V Erzurume, jednom z nachladnejších miestu tu čakám na Iránske víza. Dostal som kód, ktorý mi umožní v pondelok vyzdvihnúť víza a pohnúť sa ďalej.

  • 21. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 001x
  • 0
reklama
Ako sa zbaliť na takmer 4 roky

Karol Voltemár

Ako sa zbaliť na takmer 4 roky

Čas preletel ako voda a posledná fáza príprav na veľkú cestu, aspoň v mojom ponímaní sa končí. Ostáva necelých 5 mesiacov a vyrazím. Sumarizujem aké vybavenie mám a či mi niečo nechýba. Ak áno musím to dplniť, aby bola expedícia čo najlepšie zabezpečená a vedel som cestou posielať to najzaujimavejšie prostredníctvom webu do sveta. V tomto som vďačný veľkému množstvu partnerov, ktorý expedíciu podporili amteriálnym vybavením v rámci možností. Čo si do 6 tich prázdnych tašiek Ortlieb na takmer 4 roky zabalím? Čo budem potrebovať, mať u seba a čo budem priebžne dopĺňať?

  • 7. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 806x
  • 9
Facebook a World Bike Travel

Karol Voltemár

Facebook a World Bike Travel

V dnešnej dobe platí vraj - ak nie si na sociálnej sieti  Facebook, tak neexistuješ. Preto som vytvoril profil cesty okolo sveta na Facebook.

  • 6. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 780x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu