reklama

50 000 km na cestách po svete na bicykli

Čas beží a pomaličky som sa na mojej ceste okolo sveta prebicykloval až do Severnej Ameriky. Cestujem nielen na bicykli, ale aj inými dopravnými prostriedkami. No na tachometri môjho najobľúbe

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Popravde sa blogu veľmi nevenujem, som rád, že zavesím pár fotiek do Facebook World Bike Travel alebo anglickú verziu webu, ktorá je výrazne navštevovanejšia. No toto je už veľký míľnik. :)

Na ceste som prešiel cez Kanadu a väčšinu plánovanej trasy v Spojených Štátoch. Priletel som koncom apríla 2015 do Vancouveru z mesta Kuala Lumpu v Malajzii. Mal som šťastie a neplatil za bicykel a nadváhu nič. Dievčinu, čo riešila letenku a batožinu, zaujímali viac pečiatky v pase ako môj bicykel. A je ich naozaj neúrekom za posledných 29 mesiacov na cestách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Objednal som z Nemecka nové komponenty a tajne dúfal, že priletia skôr ako ja. Nakoniec sa to podarilo a mohol som v Kanade poskladať takmer nový bicykel. Jediné čo sa drží od začiatku je rám a nosiče. Kolesá šľapú ako hodinky a po 11 000 km v v Oregone som vymenil zadný plášť. Štyri defekty za 10 dní ľahko presvedčia.

Naprieč Kanadou na bicykli

Úvod v severnej amerike bol tvrdý. Počasie na jar v Kanade bolo chladné a zopár dní som mal teploty niečo nad nulou. Trpeli hlavne moje kolená, ktoré dostali teplotný šok a pravdepodobne prechladli. Týždeň som sa s toho dostával. Pravidelné správne cvičenie, výživa a mazanie antizápaľovou masťou zabrali a mohol som sa do toho viac oprieť. S bolesťou sa horšie šľape.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestovanie na bicykli v Bristskej Kolumbii bolo perfektné. Je naozaj nádherná. Jazerá, kopce a príroda. Určite by som sa sem vrátil ešte. Trošku som tam potlačil bicykel cez sneh. Prešiel som do Alberty, kde som zdolal najvyššie položenú spevnenú cestu v Kanade. Poriadne som sa pár hodín zapotil. Sneh bol vysoký a mokrý. Nakoniec som to zvládol a zozjazdoval dole. Cestou dole sa ma zľakol aj medveď.

Horské kozy v Alberte.

Posledné zaujímavejšie miesto v Kanade bol kaňon Drumheller a potom ma čakali pláne, polia a občas nejaký ten ranč. Okrem toho množstvo dobytka, ropných veží a cesta. Občas mi cestu skomplikovala silná búrka alebo dážď. Nakoniec som s vypätím síl v protivetri dobicykloval až do Winnipegu. Cestou som stretol zopár skvelých ľudí, ktorí mi pomohli a som im za to veľmi vďačný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spojené Štáty zo východu na západ a zo severu na juh

To znie ako komplikovaná logistika a aj je. V úvode som to zobral z Winnipegu na ju do Minessoty a Wisconsinu. Špecifické sú hlavne krásnymi jazerami, ktorých tu je veľmi veľa (vyše 10 000) a občas som našiel skvelú cyklo cestu. Najdlhšia viedla lesom a okolo množstva jazier a dlhá bola vyše 160 km. Cez jazero Michigen sa preplavil do Michigenu, kde som skoro stretol tornádo, ale bolo pár kilometrov vedľa. No aj tak som musel hľadať úkryt, s ktorým mi pomohli skvelí ľudia. Na chvíľku som si potom odskočil do Kanady a prebicykloval k Niagarským vodopádom.

Odtiaľ sa začala moja cesta na východ do Koloráda. nekonečné polia a pláne. Hlavne kukurica, sója a občas pšenica. V rámci kultúry na mňa občas zaútočili psy alebo ma skoro zrazil nejaký "ohľaduplný vodič". Najhoršie to bolo v Indiane. Prespával som klasicky, na zemi v spacáku, u ľudí alebo v hosteli, či moteli. V Amerike treba makať, lebo nič nie je zadarmo. Pre našinca je to veľmi drahá krajina. Občas sa venujem našej firme. Ak nie je nič zaujímavešie, je to fajn aktivita pre mozog, ktorý sa nezastaví. Na stredo západe bolo horúco a veľmi vysoká vlhkosť. To komplikovalo bicyklovanie, ale zvládol som to, ale potil som sa výrazne viac ako som zvyknutý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalší problematický prvok pri cestovaní na bicykli v týchto častiach Ameriky je ... Viac na mojom webe, ktorý je hlavnou stránkou projektu World Bike Travel - cesta okolo sveta.

Karol Voltemár

Karol Voltemár

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strávil som viac ako 41 mesiacov na ceste okolo sveta na bicykli. Venujem sa aktívne cyklistike, cestovaniu a foteniu. Pracujem v oblasti internetu a marketingu - online marketingová agentúra Madviso a blogujem na osobnom blogu Voltemar.sk. Máme zopár online magazínov. Máme malú predajňu Lulubee a e-shop s oblečením na cyklistiku a šport Trenujeme. Prevádzkujeme platformu pre e-shop na prenájom. Zoznam autorových rubrík:  ŠportSpoločnosťZdravieCesta okolo sveta na bicykliCestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu