reklama

Na Slovensku nateraz končím

V živote, i na ceste akou je aj tá moja – okolo sveta nielen na dvoch kolesách, bývajú rôzne momenty. Občas je potrebné zastaviť, spomaliť alebo len bilancovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

U mňa bol takým obdobím posledný týždeň, ktorý som strávil na Slovensku – po viac ako 500 dňoch na cestách. Vyvetraný a s čistou hlavou z treku do základného tábora pod Annapurnou som sa ocitol „doma.“ Na ceste sa snažím cítiť dobre na čo najviac miestach, cez ktoré prechádzam. Nech ma to viac baví.

Nebol som na Slovensku náhodou, ale skôr na istotu. Bola to poistka, kvôli vízovej byrokracii, aby som mohol Čínu v pohode dokončiť na bicykli. Momentálne som v Hanoji, na ceste do Chengdu. Odtiaľ mám v pláne prebicyklovať juhom Číny až do Vietnamu na tejto trase. Množstvo zážitkov sme tu mali aj pošas uplynulých dvoch mesiacoch na bicykloch v Číne. Viac fotiek z cesty tu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doma som si veľmi neoddýchol. Množstvo stretnutí s rodinou, priateľmi, ale aj kvôli práci. Vyzdvihol som si prvú edíciu mojej novej knihy World Bike Travel Chronicles I, ktorá má 532 strán. Tá sa možno raz dostane aj do predaja, ak vyhrám v lotérii a bude na tlač (to by som si musel najprv podať, čo nerobím). Je to príbeh z prvých 365 dní s množstvom fotiek. Som na ňu hrdý.

Najviac mi na Slovensku dali prezentácie, kde som stretol množstvo zaujímavých ľudí. Teší má, že zopár ľudí čo poznám, (a aj nepoznám) mi fandí, a prišlo ma pozrieť, či podporiť. Dúfam, že som v niekom vzbudil cestovateľské chúťky, alebo inšpiroval k cestovaniu. Objavovať neznáme len na internete alebo prostredníctvom prezentácií nestačí. Je lepšie raz zažiť, ako desať krát počuť. Možno by sa niekto chcel pridať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na prezentáciách sa snažím prezentovať to, čo som prešiel a prečo cestujem. Hlavne prostredníctvom rôznych príbehov, fotiek a videí z cesty, ktorú sa snažím v rámci možností dokumentovať. Nie je to vždy také ľahké, ako som si predstavoval, ale čosi málo mám. Prezentoval som zatiaľ okrem Bratislavy a Trnavy v mestách Hong Kong, Sydney a Adelaide. Prezentujem tak aj Slovensko, o ktorom väčšina ľudí, ktorých stretávam vie len veľmi málo. Ak si chcete pozrieť prezentáciu z Bratislavy tak ju nájdete tu. Začínam ako v poradí druhý prezentujúci od prvej hodiny videa.

Najviac ma zo všetkých potešila prezentácia na bilingválnom gymnáziu C.S.Lewisa v Bratislave, kde bolo najviac nadšené publikum. Mali veľmi zaujímavé otázky. Tento formát prezentácie, či diskusie má najväčší vplyv práve na mladú generáciu a môže im ukázať, že sa dá cestovať aj inak, ako cez cestovnú kanceláriu. Inšpirácia, motivácia a podnety dnes stačia, a každý z nás sa slobodne rozhodne čo chce robiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ako otvorilo cestovanie nové obzory a pohľady na svet mne, šancu má každý. O tom je aj môj projekt World Bike Travel. Nie je to vždy ľahké, hlavne na bicykli. Odmena vo forme dobrých ľudí, ktorých stretnem, pohľadov na krásne miesta na celej planéte, ale aj skúseností, je nenahraditeľná. Kúpiť sa nedá, tak ako šťastie. To prináša so sebou už len to, že každý z nás robí, s čím je spokojný a posúva sa ďalej. O dva už opäť pokračujem v sedle bicykla smer Vietnam. Pôjdem hlavne v ústrety každodenným výzvam a novým dobrodružstvám. Cestujem teraz sám, a jediné na čo sa môžem spoľahnúť je inštinkt a skúsenosti.

Karol Voltemár

Karol Voltemár

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strávil som viac ako 41 mesiacov na ceste okolo sveta na bicykli. Venujem sa aktívne cyklistike, cestovaniu a foteniu. Pracujem v oblasti internetu a marketingu - online marketingová agentúra Madviso a blogujem na osobnom blogu Voltemar.sk. Máme zopár online magazínov. Máme malú predajňu Lulubee a e-shop s oblečením na cyklistiku a šport Trenujeme. Prevádzkujeme platformu pre e-shop na prenájom. Zoznam autorových rubrík:  ŠportSpoločnosťZdravieCesta okolo sveta na bicykliCestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu